Sunday, January 27, 2013

Sang Pemimpi

Aku suka berimaginasi
Aku suka berfikir
Aku suka menyelesaikan masalah

Tapi rasanya macam dah makin teruk bila semua benda yang aku imagine,fikirkan dan masalah masuk ramai2 dlm mimpi aku. My biggest fear is when i experienced new situation or experience. First time taking driving lesson, first time going to university and yada yada. I'll make prediction of what will happen next,and for God sake it's really tiring. You should rest in your sleep and have a sweet dream but i tend to be busy in my sleep. Panda eyes, pimples...that's all the result after having a stressful life.

But i never want to stop dreaming. Because in my dream i can meet my old friends, family member(sometimes the dead one)and mostly the people at perak that i miss like heaven.as always, i dont have proper plot of dreams, all of them seems weird but like real.aku ingat aku sorang je yang slalu mimpi 'tak tutup aurat' tapi bila baca Aku Kan Novelis tntg mimpi Iza, glad to hear i'm not the one who had that. Yeah, who doesn't freak out when realising you're 'undone' in a crowd of people at a shopping complex.

Maybe i'm thinking too much bout my undone novel 'indie vs nasyid', because Kahfi is the one who having nightmare in his life. Yelah, mungkin tak sehebat Ramlee Awang Mursyid bila bercakap bab thrill dreams ni. dan aku pun sbnrnya tak ada idea yg kukuh lagi nak perjelaskan tntg nightmare Kahfi.

Dan paling aku suka bila alami dejavu, situasi bila anda rasa anda pernah mengalaminya melalui mimpi. frankly speaking, aku pernah mimpi aku dlm situasi melayan customer kat kmall tapi aku rasa mimpi tu x munasabah sbb aku tak bekerja. month after that, tadaa.. encik mimpi memang betul. rasa naik bulu roma pun ada. sbb tu aku rasa some kind of dreams i have to take note.

tapi mimpi tntg kematian atau kehilangan memang sangat tak best. aku rasa aku pernah menangis air mata darah & jerit mcm nak keluar anak tekak then to realised it was just a dream. tapi (bm aku rosak)tidak setanding pglmn kat universiti. tahulah asrama tepi hutan, mcm2 plak yg nk kacau aku tido.mmg nk jerit panggil roomate pun tak terkeluar suara.

mimpi itu satu pengalaman, satu fantasi, satu perjalanan yang kadangkala bawa kita ke satu lorong gelap yang tiada jalan keluar. sebab itu kena ingat Allah sebelum tidur. Bacalah Al-Mulk (ehem.slalu culas), tiga Qul dan fatihah.Baca doa tidur skali. moga tidur itu jadi satu barakah dalam hidup kita.



No comments:

Post a Comment